Handel to absolutna podstawa współczesnej gospodarki oraz biznesu. Wymiana dóbr wymaga udziału całkiem pokaźnej ilości nowoczesnego sprzętu, przynajmniej jeśli mówimy o handlu w profesjonalnym wydaniu. Już w każdym sklepie spożywczym konsumenci mogą odnotować obecność coraz większej liczby elektronicznych urządzeń. Podstawowym narzędziem wykorzystanym w sprzedaży w formie, z którą spotykamy się w większości dużych sklepów wszelkiej maści są elektroniczne czytniki kodów kreskowych. Chociaż statystyczny konsument nie zna się na tego typu sprzęcie to z pewnością każdy jest w stanie sam zauważyć, że zależnie od zamożności danego sklepu, różnią się parametry wspomnianych urządzeń. Nowoczesne czytniki kodów kreskowych z reguły są nieduże, lekkie i umożliwiają bardzo szybko, niemalże taśmową, sprzedaż. Tymczasem, gdy dany obiekt korzysta ze sprzęty w wydaniu którego automatyczna identyfikacja jest powolna i często napotyka problemy, klienci często irytują się i zniechęcają do sklepu. Większość konsumentów nawet nie zastanawia się nad tym jak działa tego typu sprzęt, interesuje ich po prostu możliwie najszybsze obsłużenie, dlatego czytniki kodów kreskowych koniecznie muszą być sprawne i solidne. W przeciwnym razie, sklep może wypaść w bardzo niekorzystnym świetle i pozostawić po wizycie klient nienajlepsze wrażenie. W końcu w interesie danego obiektu handlowego jest to aby ludzie jak najchętniej do niego wracali, a nie postanawiali więcej nie postawić w nim stopy, prawda? Technologia, na której bazują wspomniane rozwiązania do kodów kreskowych ukrywa się pod tajemniczym skrótem RFID. Zainteresowani pracą w branży handlowej powinni zapoznać się z tym skrótem, gdyż mogą niejednokrotnie mieć do czynienia z produktami opartymi właśnie o rozwiązania z zakresu RFID czyli systemu kontroli przepływu towarów.
TAGI