loctiteLudzie wychodzą z założenia, że pierwszy samochód powinien być starym i rozsypującym się rzęchem. Zastanów się, ile razy widziałeś młode osoby jeżdżące starym Tico czy Seicento? Ilekroć zapytacie kogoś takiego, odpowie wam, że bywa u mechanika nawet kilka razy w miesiącu. Dlaczego? Dlatego, że ktoś nie popatrzał na istotne sprawy przy jego kupnie. Kupując auto na krótki odstęp czasu, ludzie nie uważają na aspekty, które dobrze dobrane znacząco przedłużyłyby żywotność samochodu. Na co zwracać uwagę, gdy nie ma mechanika, którego można by wziąć ze sobą do obejrzenia samochodu?

Stan zewnętrzny samochodu

Oględziny samochodu rozpocząć możemy jeszcze przez spotkaniem z właścicielem. Można przejść samochód dokoła, posprawdzać czy uszczelki nie są powystrzępiane. Obejrzeć należy także szyby. Sprawdzić, czy data wstawienia jest jednakowa, oraz czy wszystkie są jednej firmy. Jakiekolwiek różnice mogą oznaczać, że samochód był bity, co da nam klarownie do zrozumienia, że auto było klepane, bądź co gorsza, „szpachlowane” co da nam gwarancję szybkiego przegnicia karoserii. Następnie, już przy właścicielu, możemy sprawdzić nadwozie. Nie jest potrzebny do tego jakiś specjalistyczny sprzęt. Wystarczy zwykły magnes na lodówkę. Przykładamy w miejscach potencjalnej szpachli, do której magnes nie przylgnie. Jeżeli magnes nie wykryje niczego podejrzanego, przejść możemy do bagażnika z tyłu. Tutaj należy wyciągnąć wszystko do gołej blachy, i sprawdzić, czy nie ma na niej spawów. Jeżeli są, to pewnym jest, że w samochodzie „zaparkował” drugi. Samochody takie zazwyczaj mają problemy z osią i powinny być automatycznie wyłączane z naszej listy samochodów do kupienia.

Jazda próbna

Podczas jazdy próbnej najlepiej pojechać gdzieś w teren niezabudowany. Samochód najlepiej odpalić kilka razy, możliwe, że sprzedawca dodał dopalacza (na przykład acetonu) do wtrysku, co powodowało efektywniejszy zapłon. Najlepiej zacząć od pracy silnika. Silnik powinien pracować równomiernie, bez żadnych wybić, które mogłyby informować o potencjalnych problemach z cylindrami. Następnie należałoby sprawdzić zbieżność. Sprawdzić, czy samochód po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, gdy samochód ma ABS, jadąc z prędkością 70km/h gwałtownie zahamować, pedał hamulca powinien wtedy zacząć wibrować. Jeżeli po pokręceniu kierownicą coś będzie skrzypieć, prawdopodobnie pompa wspomagania będzie do wymiany. Należy też sprawdzić jakiego oleju używał sprzedawca. Powinniśmy znać mniej więcej zastosowanie olejów samochodowych, w końcu nie są to oleje do przekładni maszyn.

Kupno

Należy dokładnie przeanalizować stan samochodu przed jego kupne, gdyż zakup samochodu to poważna inwestycja. Gdy nie chcemy sprzedawać samochodu za połowę ceny po niedługim czasie, lepiej poszukać dobrego okazu, by hurtownia łożysk nie miała jak zbijać na tobie pieniędzy

TAGI
Wpisane w: Motoryzacja     Tagi: , , ,

Warning: Use of undefined constant cloogooq - assumed 'cloogooq' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/pager-10/single.php on line 79

Musisz byą zalogowany aby komentowaą.

=